4. marts 2022

Udnyt potentialet i kundernes adfærd

I løbet af de seneste par år er der kommet mere og mere fokus på, hvordan man kan analysere data for at forbedre sin forretnings resultater. Dette gælder med fysiske butikker og webshops på internettet. Der findes efterhånden adskillige bureauer, som hjælper forretninger med at optimere deres markedsføring og strategier med udgangspunkt i blandt andet kunderejser- og adfærd.

Dette er noget, som du vil blive klogere på i de nedenstående. Her vil du både blive præsenteret for, hvordan du kan udnytte potentialet i en persontæller, og hvordan du kan bruge Google til at hjælpe dig med at forstå dine besøgende bedre.

En persontæller til den fysiske butik

I en større fysisk butik er der stort potentiale i at tælle de personer, der besøger butikken. Udover at tælle det specifikke antal besøgende, kan man også analysere de besøgende. Er det primært mænd eller kvinder? Hvad er aldersgruppen? Hvorhenne i butikken opholder de fleste besøgende sig?

Der er mange muligheder, når det kommer til anvendelsen af en persontæller. Når man har analyseret resultaterne, kan man finde ud af, hvordan man udnytte sin nye viden til at skabe bedre resultater i fremtiden.

Forstå dine kunder bedre ved hjælp af Google

En stor del af de besøgende på din hjemmeside har brugt Google til at finde frem til dig. Det er ikke nogen hemmelighed, at Google er en enorm magtfuld faktor på internettet, hvorfor det handler om at udnytte det potentiale, der medfølger, når Google eksisterer.

Det kunne eksempelvis være Google Analytics, som er et program, du kan bruge til at se en masse information omkring de besøgende på din hjemmeside. Ved hjælp af Google Analytics kan du blive meget klogere på, hvordan de besøgende interagerer med din hjemmeside, og dette er i høj grad noget, som du kan bruge, når du skal optimere din hjemmeside i fremtiden.